Trajektová doprava silničních návěsů dosud v českých podmínkách použita nebyla, přes nespornou výhodnost především pro dopravce. V osmdesátých letech byly po určitou dobu dopravovány na upravených tlačných člunech vozy ŠKODA pro export, v letech devadesátých bylo od těchto přeprav upuštěno.
Systém EURORO přináší nové možnosti uplatnění kombinovaných přeprav nákladů v celoevropském prostoru s vazbou i na Českou republiku. Technologií RO-RO lze realizovat pravidelnou trajektovou dopravu kamionů např. do centrální části Německa, případně i dále. Předností je zejména doprava silničních návěsů bez posádek a tahače, což přináší úsporu pracovních sil i drahé techniky. Na druhou stranu je vodní doprava o něco pomalejší, ale při zahrnutí časových ztrát jak na hranicích, tak i při technických pauzách, není toto zdržení příliš výrazné a u většiny doprav převáhne ekonomická úspora.
Rovněž tak přeprava nových automobilů vodní dopravou je novinkou posledních několika let, která zažívá v Evropě dynamický růst. Přeprava velkého počtu automobilů na jedné lodi totiž znamená výraznou úsporu nákladů.
Pro dopravu se využívá tzv. RO-RO technologie, tj. lodě s plochou palubou a vzhledem k relativně nízké hmotnosti nákladu i malým ponorem. Osobní automobily využívají speciální RO-RO lodě s několika palubami. Nakládka se provádí na stabilních rampách nebo pomocí lehkých plovoucích mostů. V ČR máme tři překladiště s pevnou rampou.