 |


|
 |
 |


KONTEJNERY A VÝMĚNNÉ NÁSTAVBY
|

Přeprava kusového zboží i substrátů v kontejnerech představuje jeden z nejprogresivnějších druhů dopravy. Pro většinu zboží, které nepodléhá rychlé zkáze lze při dopravě do severoněmeckých přístavů využít vodní dopravu, nabízející přibližně o třetinu nižší přepravní tarify. Vzhledem k tomu, že do Hamburku lze náklad dopravit i za cca 4 dny, nejedná se o dopravu extrémně pomalou.
Pro přepravu kontejnerů je vhodná většina druhů otevřených člunů a motorových lodí. Problémem jsou nízké podjezdné výšky na českých vodních cestách a nejisté ponory na regulovaném Labi. Pro překládku jsou nejvhodnější speciální kontejnerové jeřáby, lze ovšem v závislosti na místních poměrech použít i univerzální přístavní jeřáby vybavené streamlery nebo mobilní mechanizaci. Záleží samozřejmě především na intenzitě překladu.
Překládací místa:
|
 |
 |
 |
Děčín
|
 |
.....dolní Labe - 97,0 km
|
Ústí n.L. - Krásné Březno
|
 |
.....dolní Labe - 73,4 km
|
Mělník
|
 |
.....dolní Labe - 2,5 km
|
Praha - Holešovice
|
 |
.....Vltava - 48,0 km
|
Výše uvedená kontejnerová překladiště umožňují velice efektivní a rychlý překlad pomocí speciálních kontejnerových jeřábů. Kromě nich je možno v menších množstvích překládat i v ostatních přístavech, zejména u přímé přepravy do prům. závodů a skladů bezprostředně u vodní cesty.
|
Foto: časopis Vodní cesty a plavba č. 2/94, Nadace Vodních cest
|
|
 |
 |

|
 |