|
|
|
|
VODNÍ CESTY VE STŘEDOČESKÉM KRAJI
|
Popis celého toku včetně parametrů
Dolní Vltava již po staletí tvoří významnou vodní cestu. Až pod přehradu Slapy je sjízdná pro velké nákladní lodě, v současné době je pro nákladní plavbu využívána až po přístav ve Štěchovicích. Vzhledem k obecným problémům splavnosti Labe a tím pádem dostupnosti zahraničních přístavů a m.j. i nevyjasněným vztahem státu a města Prahy k využívání nákladní vodní dopravy, význam této cesty stagnuje.
Významná je tato cesta pro osobní dopravu, probíhá zde čilý provoz osobních vyhlídkových lodí.
Dále se také rozšiřuje rekreační plavba, jejíž význam ještě více vzroste v roce 2002, kdy bude uvolněna plavba lodí se spalovacím motorem na vltavské kaskádě.
|
Lahovice - Radotín .....délka 1,2 km
kanalizovaný tok,
max. rozměr plavidla 110,0x11,5 m
|
vodní cesta dopravně významná, kanalizovaný tok, třída I., pro plavidla o nosnosti do 300t,
parametry plavební dráhy jsou garantovány sezónně:
od 1.5. do 30.9.
|
Vodní dílo Orlík
pro malá plavidla o nosnosti do 3,5 t
přeprava zdvihadlem na suchu
|
Popis celého toku včetně parametrů
Význam této vodní cesty tkví zejména v rekreační plavbě. V roce 2002 bude uvolněna plavba lodí se spalovacím motorem a tak je očekáván další bouřlivý rozvoj.
Poněkud problematická je situace s překonáváním plavebních stupňů Orlík a zejména Slapy. Na Orlíku je v provozu malé lodní zdvihadlo, ale na Slapech je nutné využít lodního vleku, což je poněkud komplikované. Dále jsou značně omezené provozní doby těchto zařízení. Doufejme, že v roce 2002 budou rozšířeny.
Nad Týnem nad Vltavou je nesplavný úsek, výše po proudu je možno využívat již jenom vzdutí nádrže Hněvkovice.
Osobní lodní doprava je provozována v celé délce od Slap až do Týna, samozřejmě s přerušením na stupni Orlík.
|
Pro malá plavidla je splavný úsek od Pikovic po ústí do Vltavy v délce cca 3,5 km. Nejsou garantovány plavební parametry.
|
|
|
|
|
|